معرفی عطرهای مشابه معروف و گران قیمت

بازگشت
19 خرداد 1403

عطرها عطرها! این ترکیبات سحرآمیز، حالا به عنوان یکی از اکسسوری‌های ثابت و روزانه ما شناخته می‌شوند. پیش از بیرون رفتن از خانه، شاید بستن ساعت و برداشتن کلیدهای خانه را فراموش کنیم، اما عبور از میان چند پاف از عطر محبوبمان را هیچوقت از یاد نمی‌بریم. با این حال، دسترسی به رایحه‌های افسانه‌ای و گران قیمتی همچون شنل شماره 5 و دیور جادور شاید این روزها برای بسیاری از ما شبیه رویا شده باشد. اما پیش از ناامید شدن، به یاد داشته باشید که دنیای عطر، هیچ وقت کسی را ناامید نمی‌کند. به همین خاطر در این مقاله، می‌خواهیم از موضوع جذابی به نام «عطرهای مشابه» صحبت کنیم.

عطرهای مشابه را بشناسید

از زمانی که عطر و عطرسازی گسترش پیدا کرد و به صنعتی بزرگ و غول پیکر در دنیا تبدیل شد، چند برند منحصر و خارق‌العاده توانستند بازار را به دست بگیرند. رایحه‌هایی افسانه‌ای و جذاب، با فرمولاسیون‌های انحصاری و گران قیمت که هرکسی توان خرید آنها را نداشت. اینجا بود که برخی از عطرسازان گمنام، تصمیم به کشف رایحه‌ این عطرها گرفتند و توانستند فرمولاسیونی تقریبا مشابه را تولید نمایند و با قیمتی بسیار کمتر روانه بازار کنند.

عطرهای مشابه که امروز از آنها حرف می‌زنیم، چیزی نیستند که یک شبه متولد شده باشند. بلکه عطرسازان در تمام این سالها، در تلاش برای تولید فرمولاسیونی مشابه عطرهای معروف بودند. امروزه تولید کنندگان عطرهای مشابه، با الهام از عطرهای معروف و پرطرفدار، برندهای خود را ثبت کرده‌اند و از طریق تولیدی‌ها و خرده فروشی‌ها، محصولاتشان را عرضه می‌کنند.

چه توقعی از عطرهای مشابه داشته باشیم؟

حقیقت این است که هیچ عطری نمی‌تواند عینا مشابه عطرهای معروف باشد. فرمولاسیون عطرهای لاکچری که همه ما می‌شناسیم، کاملا انحصاری و غیر قابل دسترسی هستند. به علاوه، بهتر است عطرهای مشابه را با توجه به هزینه‌ای که بابت آنها می‌پردازید ارزش‌گذاری کنید. قیمت این عطرها، گاهی تا یک دهم بهای عطرهای معروف است.

نکته مهمی که درباره عطرهای مشابه وجود دارد، این است که کپی یا های‌کپی بی‌کیفیت عطرهای معروف نیستند. بلکه نسخه‌هایی اورجینال و باکیفیت هستند که با الهام از رایحه عطرهای معروف طراحی شده‌اند. ارزش مادی و معنوی این عطرها، به هیچ عنوان قابل مقایسه با نمونه‌های تقلبی و قاچاق نیست. مطمئن باشید بهایی که برای عطرهای مشابه می‌پردازید، ارزش امتحان کردن و جایگزینی را دارند. کافی است رایحه مناسب خودتان را پیدا کنید.

 

با چند نمونه از بهترین عطرهای مشابه آشنا شوید

 

عطر "دیور هوم اینتنس" (Dior Homme Intense) یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین عطرهای مردانه از برند مشهور دیور است. این عطر توسط عطرساز معروف، فرانسوا دماشی، در سال 2007 طراحی شده و به عنوان نسخه‌ای غلیظ‌تر و قوی‌تر از دیور هوم شناخته می‌شود. رایحه‌ای عمیق و اغواکننده دارد که توانسته توجه بسیاری از علاقه‌مندان به عطر را به خود جلب کند.

 

با این حال، قیمت بالای این عطر استثنایی، دسترسی به آن را برای بسیاری سخت کرده است. اما نگران نباشید، همیشه می‌توان جایگزین‌های مناسبی را پیدا کرد و در این مورد خاص، "CORNICHE D'OR Aigle" از برند کورنیش دوق یکی از همین جایگزین‌هاست. 

 

"Aigle" با استفاده از ترکیبات مشابهی همچون زنبق، کهربا و وانیل، توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کند. بسیاری از مصرف کنندگان اظهار داشته‌اند که "Aigle" توانسته رایحه‌ای مشابه و با کیفیتی نزدیک به دیور هوم اینتنس خلق کند. 

 

کارشناسان عطر، وجود نت‌های مشابه زنبق، کهربا، وانیل، اسطوخودوس و برخی نت‌های چوبی در فرمولاسیون "Aigle" را منشا اصلی این شباهت می‌دانند. اگر به دنبال رایحه‌ای مشابه دیور هوم اینتنس با قیمتی مناسب‌تر هستید، "Aigle" گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

 

"کرید اونتوس" (Creed Aventus) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین عطرهای مردانه از برند لوکس کرید است. این عطر با رایحه‌ای میوه‌ای، چوبی و دودی، ترکیبی از نت‌های آناناس، توس، وانیل و مشک را در بر می‌گیرد و به سرعت تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای جهان شد. اما قیمت بالای این رایحه استثنایی، دسترسی به آن را برای بسیاری سخت کرده است.

 

اما نگران نباشید، همیشه می‌توان جایگزین‌های مناسبی را پیدا کرد. “لورد نویر کورنیش دوق”یکی از همان عطرهای ارزان قیمت و باور نکردنی است که قرار است با اولین پاف، شما را شگفت‌زده کند. خودتان را برای رویارویی با حیرت انگیزترین تشابه دنیای عطر و ادکلن آماده کنید.

 

مونت بلنک اکسپلورر، عطری مردانه و جذاب با رایحه‌ای مشابه به کرید اونتوس است که در گروه بویایی چوبی-معطر قرار می‌گیرد. ماندگاری بالا و پخش بوی فراموش نشدنی  “لورد نویر کورنیش دوق”، آن را به رایحه‌ای کم‌نظیر برای استفاده در تمام فصول سال تبدیل کرده است.

 

اما اکسپلورر با رایحه ابتدایی برگاموت، نت میانی چرم و عطر پایه اکسیلان و پاتچولی، به رقابت با این عطر گران قیمت و لاکچری برخاسته است.  “لورد نویر کورنیش دوق” با شباهت بالایی که به کرید اونتوس دارد، گوی رقابت را از میدان کرید ربوده است.

 

 “لورد نویر کورنیش دوق” با مبلغی کمتر از 50 پوند برای هر 100 میلی‌لیتر عطر، صرفه اقتصادی چشمگیری نسبت به برچسب قیمت بالای کرید اونتوس دارد. اگر به دنبال رایحه‌ای مشابه کرید اونتوس با قیمتی مناسب‌تر هستید، مونت بلنک اکسپلورر گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

 

 

لیبر ایوسن لورن، رایحه‌ای خاص و زنانه از خانه عطر فرانسوی ایو سن لورن است که در سال 2019 وارد بازار شد. لیبر، آزادی و جسارت زنانه را با رایحه‌ای مدرن و شیک به تصویر می‌کشد. این عطر خوشبو، در گروه بویایی گلی-آروماتیک قرار می‌گیرد و با ترکیبی از اسطوخودوس، شکوفه پرتقال و وانیل، تجربه‌ای دلپذیر و ماندگار را ارائه می‌دهد.

سال‌های سال، همه بر این باور بودند که رایحه جذاب و متفاوت لیبر تکرار شدنی نیست. اما عطری ارزان قیمت و گمنام به نام "پرفیوم اکسترکت زنانه فانتین کورنیش دوق" تمام این معادلات را به هم ریخت.

پرفیوم اکسترکت زنانه فانتین کورنیش دوق، رایحه مشابهی است که می‌تواند حتی متخصصین عطرشناسی را هم فریب دهد! ترکیبات این عطر با نت‌های ابتدایی اسطوخودوس، نت میانی شکوفه پرتقال و عطر پایه وانیل، توانسته‌اند شباهت بالایی به لیبر ایجاد کنند. قیمت این عطر، از تشابه رایحه آن نیز حیرت‌انگیزتر است.

این شما و این پرفیوم اکسترکت زنانه فانتین کورنیش دوق با قیمتی کمتر از ۳ میلیون تومان که با قدرت تمام در مقابل لیبر ایوسن لورن ایستاده است. اگر به دنبال تجربه‌ای مشابه لیبر با هزینه‌ای بسیار کمتر هستید، پرفیوم اکسترکت زنانه فانتین کورنیش دوق گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

 

 

ادو پرفیوم "لاتوسکا" از برند لوکس زرجوف، رایحه‌ای اغواگر و با شکوه است که به محض اولین استشمام، شما را به دنیایی از لذت و اصالت می‌برد. این عطر در دسته عطرهای شرقی-گلی طبقه‌بندی می‌شود و با ترکیبی منحصر به فرد از نت‌های زعفران، یاسمین و چرم در نت ابتدایی، و ترکیب گلی رز و یلانگ یلانگ در نت میانی، هارمونی بی‌نظیری را به وجود می‌آورد. 

 

پایه این عطر باشکوه، با رایحه‌های مشک، وانیل و عنبر تکمیل می‌شود که آن را به انتخابی بی‌نظیر برای هر مناسبت خاص تبدیل می‌کند. "لاتوسکا" نخستین بار در سال 2015 روانه بازار شد و از آن زمان تاکنون، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

 

قیمت بالای عطر "لاتوسکا"، آن را به رایحه‌ای خاص و لوکس برای مراسم و قرارهای منحصر به فرد تبدیل کرده است. اما تصور کنید بتوانید این رایحه مسحورکننده را همیشه و همه جا با خودتان به همراه داشته باشید! عطر "پرفیوم اکسترکت زنانه لو شقمن کورنیش دوق" اینجاست تا آرزویتان را برآورده کند.

 

این رایحه غنی و جذاب تشابه بسیاری با زرجوف لاتوسکا دارد و بسیاری از مصرف کنندگان و متخصصان حوزه عطر، این ادعا را تصدیق می‌کنند. عطر زنانه "پرفیوم اکسترکت زنانه لو شقمن کورنیش دوق"  در بطری 100 میلی‌لیتری با قیمت 2,820,000 تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که خرید بطری 50 میلی‌لیتری زرجوف لاتوسکا، چیزی حدود 250 پوند هزینه دارد. 

 

اگر به دنبال تجربه‌ای مشابه لاتوسکا با هزینه‌ای بسیار کمتر هستید، "پرفیوم اکسترکت زنانه لو شقمن کورنیش دوق"  گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

 

 

تکلیف حرفه‌ای‌ها برای شناخت باکارات رژ 540 روشن است، روی صحبتم با آماتورها است! بله، احتمالاً شما هم این عطر سوپر لاکچری و جادویی را دورادور می‌شناسید. می‌خواهم بگویم که این طلسم مدرن، در خیال بسیاری از ما تکرار نشدنی به حساب می‌آید. عطری مجلل و لوکس، که چشم هر بیننده‌ای را در همان نگاه اول به خود خیره می‌کند. از بطری شیک و پر زرق و برق آن گرفته، تا رایحه دلپذیری که به مشامتان هدیه می‌دهد، همه و همه تجلی خالصی از شکوه جاودانه خانه عطر مایسون فرانسیس کورکجان را به نمایش می‌گذارند. باکارات رژ 540 در سال 2015 رونمایی شد و توانست برای مدت زیادی بازار عطر را در دست بگیرد.

اما عطری مینیمال و ساده از برند  کورنیش دوق همه را شگفت‌زده کرد."پرفیوم اکسترکت قوژ ا نواق کورنیش دوق"  از نظر دیزاین و شکل ظاهری به هیچ عنوان با باکارات رژ قابل مقایسه نیست. اما رایحه گلی و قدرتمند "پرفیوم اکسترکت قوژ ا نواق کورنیش دوق"  چیز دیگری می‌گوید و جایگزینی تضمین شده برای عطر لوکس باکارات رژ 540 است.

 

عطر "آیدول" از برند فرانسوی لانکوم، به نمادی از ظرافت و زیبایی در دنیای عطر تبدیل شده است و با عطرهای معروفی مانند دیور و شنل رقابت می‌کند. آیدول، پای ثابت کلکسیون عطر خانم‌هایی است که طرفدار رایحه‌های گلی و لطیف هستند. همچنین، طراحی بطری آیدول با ضخامت کم و طراحی مدرن، یکی از شاهکارهای دنیای عطر و ادکلن به حساب می‌آید و نقش مهمی در محبوبیت این عطر دارد.

آیدول، رایحه‌ای دلپذیر و زنانه دارد و برای استفاده در تمامی فصول سال مناسب است. این ادوپرفیوم، رایحه بسیار ملایمی دارد و در دسته بویایی گلی-مشک-چوبی قرار می‌گیرد. ترکیب جذاب نت‌های گلابی، یاس و مشک سفید، حس تازگی و شادابی را به ارمغان می‌آورد.

با وجود تمام مزایایی که عطر جادویی آیدول به همراه دارد، قیمت آن ممکن است صرفه اقتصادی چندانی نداشته باشد. عطر "پرفیوم اکسترکت زنانه لیاس کورنیش دوق"، با ترکیب مشک، یاس و چوب سدر، دقیقا رایحه‌ای مشابه آیدول را به نمایش می‌گذارد.