بهترین کرم‌های ضد لک برای از بین بردن لک‌های قدیمی

بازگشت
21 تیر 1403

هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت داشتن پوستی صاف و درخشان را در افزایش اعتماد به نفس نادیده بگیرد. با این حال، در طول زندگی، مشکلات پوستی اجتناب‌ناپذیر هستند. لک‌های تیره قهوه‌ای و قرمز از جمله مشکلات پوستی هستند که می‌توانند به‌ویژه ظاهر و زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهند. خوشبختانه، با پیشرفت‌های صنعتی در زمینه زیبایی، انواع کرم‌های ضد لک و محصولات تخصصی برای کمک به شما عرضه شده‌اند.

لک‌های پوستی: علت‌ها و دلایل بروز

لک‌های پوستی به تغییر رنگ یا نشانه‌ای بر روی پوست اشاره دارند که ممکن است در هر نقطه‌ای از بدن ظاهر شوند، اما معمولاً بیشتر روی صورت و گردن به چشم می‌آیند. این لک‌ها عموماً به دو رنگ قرمز و قهوه‌ای (در طیف‌های روشن و تیره) دیده می‌شوند.

پیشرفت‌های علمی نشان داده است که علت اصلی بروز لک‌های پوستی فعالیت رنگدانه‌ای بدن است. پوست برای محافظت از خود در برابر عوامل محیطی، به‌ویژه نور خورشید، رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کند. این ملانین توسط آنزیم تیروزیناز تولید می‌شود. پس از آسیب‌های فیزیکی، بروز آکنه یا نوسانات هورمونی، پوست برای تقویت سپر دفاعی خود، ملانین بیشتری تولید می‌کند که منجر به بروز لک می‌شود.

انواع لک‌های پوستی

همه لک‌های پوستی به دلیل تولید بیش از حد ملانین ایجاد می‌شوند، اما عوامل مختلفی می‌توانند محرک این تولید باشند. لک‌های پوستی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

1. لک‌های هایپرپیگمنتیشن

- دلیل اصلی بروز این لک‌ها قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید است. اشعه‌های ماورای بنفش خورشید بافت پوست را تحت تأثیر قرار داده و در طولانی‌مدت باعث ایجاد لک‌های قهوه‌ای تیره می‌شود. این نوع لک‌ها با نام‌های لک پیری و لک کبدی نیز شناخته می‌شوند، زیرا افزایش سن و نوسانات هورمونی کبدی نیز در بروز این لک‌ها نقش دارند.

2. لک ملاسما

- این لک‌ها به دلیل نوسانات و تغییرات هورمونی مداوم ایجاد می‌شوند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری نیز می‌تواند باعث ایجاد ملاسما شود که به همین دلیل با نام "لک بارداری" شناخته می‌شود. مصرف داروهای ضد بارداری نیز ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. علاوه بر این، عوامل ژنتیکی نیز می‌توانند در بروز ملاسما نقش داشته باشند. بنابراین، ملاسما فقط به جمعیت زنان محدود نمی‌شود و ممکن است در مردان نیز دیده شود.

3. لک‌های جای جوش

- آکنه می‌تواند باعث ایجاد لک‌های قرمز و قهوه‌ای روی پوست شود که حتی پس از رفع جوش‌ها نیز باقی می‌مانند. این لک‌ها به دلیل التهاب شدید و تولید بیش از حد ملانین در روند بهبود آکنه ایجاد می‌شوند.

روتین مراقبت از پوست ضد لک

بسیاری از افرادی که دچار لک پوستی هستند، به دنبال استفاده از یک نوع کرم یا قرص ضد لک برای بهبود وضعیت پوست خود هستند. اما حقیقت این است که درمان لک به عنوان یک مشکل پیچیده نیاز به درمان و پیشگیری همزمان دارد. فرایندی تخصصی که تنها با داشتن روتین مراقبتی مناسب قابل اجرا است. برای تدوین یک برنامه درمانی و مراقبتی ضد لک، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

1. شروع روتین با شوینده ضد لک

- برخلاف تصور عمومی، روتین ضد لک پوست فقط به کرم و سرم‌های اختصاصی محدود نمی‌شود. بهتر است تمامی مراحل روتین خود را بر اساس تأثیر ضد لک ترکیبات مختلف تنظیم کنید. استفاده از شوینده ضد لک نقش مهمی در تکمیل روتین مراقبتی شما دارد.

2. استفاده از تونر متعادل‌کننده

- بعد از شستشوی صورت، استفاده از تونر می‌تواند پوست را برای جذب بهتر کرم‌های ضد لک آماده کند و pH پوست را متعادل نگه دارد.

3. کرم‌ها و سرم‌های ضد لک

- از کرم‌ها و سرم‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات روشن‌کننده مانند ویتامین C، آربوتین و نیاسینامید هستند. این محصولات به کاهش تولید ملانین و روشن‌شدن لکه‌های تیره کمک می‌کنند.

4. مرطوب‌کننده‌ها

- برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی، از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌های حاوی هیالورونیک اسید و گلیسیرین انتخاب‌های خوبی هستند.

5. استفاده از ضد آفتاب

- هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید تا از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های UV محافظت کنید. این مرحله از روتین بسیار حیاتی است.

با پیروی از این راهنما و استفاده از محصولات مناسب، می‌توانید به پوستی صاف و درخشان دست یابید.

 

بهترین ضدلک ها

کرم جوانی ضدچروک و ضد لک اینتسا

کرم جوان کننده ضد چروک و لیفتینگ Viso OK 50 میل Intesa . این کرم که احیا کننده پوستی با ابرسانی به سلول های پوست است علاوه بر شفافیت پوست اثر لیفتینگ دارد و چروک های صورت و گردن را کاهش داده و باعث ترمیم پوست میشود .پوست روزانه در معرض انواع آلودگی‌ها و تحریکات است. اگر برای برطرف‌کردن و مراقبت از پوست تلاش نشود، آسیب‌پذیر خواهد شد.

کرم جوان کننده ضد چروک و لیفتینگ Viso OK 50 میل Intesa ترمیم‌کننده‌ی پوست آقایان خانم ها است. این کرم که به صورت پمپی ارائه شده، با ویتامین‌هایی مانند E، C و A غنی شده است که به تغذیه‌ی شدید پوست می‌پردازد. این کرم ترکیباتی دارد که به ترمیم و تقویت خاصیت کشسانی پوست کمک می‌کند. از ویژگی‌های بسیار بارز این کرم، لیفت‌کنندگی پوست است که باعث ازبین‌رفتن خطوط چین و چروک صورت آقایان وم خانم ها می‌شود. این کرم برای پوست گردن نیز کاربرد دارد. ترکیبات آن حاوی رتینول بوده که از مواد موثر در پرکردن چروک‌هاست

  • مناسب پوست معمولی
  • نوع ویتامین : ویتامین E , ویتامین C , ویتامین A
  • حاوی : رتینول

کرم پاک کننده ، لایه بردار و ضد چروک رتینول

  • پاک کننده و شوینده عمقی پوست
  • آبرسان قوی و نرم کننده
  • پیشگیری از چروک های سطحی پوست
  • لایه برداری از صورت برای ایجاد بافتی سالم و پوستی شفاف
  • نرم کننده و پاکسازی کننده قوی پوست
  • حاوی ویتامین A و E
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • مناسب انواع پوست

کرم پاک کننده ، لایه بردار و ضد چروک رتینول RETINOL ضمن پاکسازی پوست از مواد آرایشی ، آلودگی ها و ناخالصی های موجود در منافذ پوست ، موجب ترمیم ، بازسازی و آبرسانی عمیق بر پوست نیز می شود و لطافت ، نرمی و درخشش را به پوست شما باز می گرداند ، همچنین استفاده روزانه از این محصول پوست را برای دریافت ویتامین ها و مواد مغذی موجود در دیگر محصولات درمانی رتینول آماده می سازد.

کرم پاک کننده ، لایه بردار و ضد چروک رتینول مناسب برای استفاده انواع پوست میباشد.


سرم ضد چروک صورت باباریا حاوی رتینول

سرم رتینول باباریا دارای عصاره های گیاهی و میوه ای می باشد. سرم باباریا از جمله محصولات پر کاربرد این برند است. از سری کار هایی که این سرم انجام می دهد به شرح زیر است :

  • ترمیم کننده ترک های سطح پوست
  • جوان سازی و اصلاح سلول های پوستی
  • آبرسان و مرطوب کننده
  • دارای انتی اکسیدان قوی
  • ایجاد کردن سد دفاعی در برابر پرتو های مخرب و رادیکال های ازاد محیط
  • رفع اختلالات پوستی
  • رفع و جلوگیری از التهاب و جوش های سطح پوست
  • رتینول موجود در این محصول باعث مرتجع کردن پوست
  • روشن کننده پوست
  • جلوگیری از ایجاد شدن لک و جوش

سرم رتینول باباریا با تنظیم کردن PH پوست کمک زیادی به آن می کند. برای درمان های منافذ باز پوست و رفع خز های و چروکیدگی های پوستی مناسب است. سرم رتینول باباریا از پوست صورت در برابر پرتوهای مخرب UVB و UVA از سمت افتاب نگهداری می کند. این محصول فاقد پارابن (مواد نگهدارنده) است و به همین علت برای پوست صورت و بدن و در انواع پوست ها خصوصا پوست های حساس قابل استفاده است.


سرم ضد لک کلینیانس مدل نیاسینامید 4 درصد


کرم نیاسینامید 4% کلینیانس برای درمان هر نوع لک هورمونی، لک ناشی از افزایش سن، جای جوش، لک‌های ایجاد شده در اثر بیماری یا لک آفتاب سوختگی مناسب می‌باشد. این کرم با تغییر رنگ عیوب پوستی می‌تواند لک‌های پوستی را محو نموده و از بروز لکه‌های جدید جلوگیری کند.