راهکار هایی برای داشتن پوست سالم

بازگشت
28 آبان 1402

 

همانطور که میدونید تمام روتین پوستی به محصولاتی که استفاده میکنیم مربوط نیست و بخش زیادی از روتین پوستی ما به سبک زندگی ما مربوط میشه.

یکی از این موارد شستشو مداوم وسایلی هست که با پوست ما ارتباط مستقیم دارند.

این وسایل شامل روبالشتی ها، برس،براش های آرایشی، تلفن همراه هستند،این محصولات به اندازه کافی تمیز نمی‌شوند و می‌توانند به طور قابل توجهی بر روی سلامت و ظاهر مو و پوست شما تأثیر بگذارند.

آخرین باری که این محصلات پاکسازی کردید چه زمانی بوده؟

 

شستشو صورت قبل از خواب اولین قدم روتین پوستی هر فرد هست چون که تمام باقیمانده ها و موادی را که پوست شما در طول روز در معرض آنها قرار می گیرد جمع می کند.

 

شستشو صورت قبل از خواب به معنای تمیزی رو بالشتی ها نیست، رختخواب گرد و غبار، عرق و سلول های مرده پوست را جمع می کند که می تواند منجر به جوش و سوزش شود.

 

میدونید که سلول های پوست شما یک شبه تجدید می شوند؟

بهترین راهکار شستشو روبالشتی ها هفته ای یکبار هست.

اگر پوست شما خشک، حساس است و از اگزما رنج می برید یا مستعد آکنه است، باید بیشتر مراقب باشید. سعی کنید روبالشی خود را هر دو یا سه روز یکبار بشویید تا از بدتر شدن پوست خود جلوگیری کنید.

 

شما هر روز از براش، اپلیکاتورها و اسفنج‌ها برای آرایش خود استفاده می‌کنید و همانطور که انتظار میره براش، اپلیکاتورها و اسفنج‌ها به محل تجمع باکتری ها تبدیل میشه.

شستن برس و اسفنج ها باید به بخشی از روتین شما تبدیل شود.

 

اگر از براش برای زدن پودر استفاده می کنید، توصیه می کنیم هر دو تا سه هفته یکبار آنها را بشویید.اگر از محصولات مایع بیشتر استفاده میکنید بهتر است هفته ای یکبار براش ها را بشورید. اسفنج ها مواد بیشتری به خودشون جذب میکنند پس بهتره بعد از هر استفاده بشورید.